Saturday, November 12, 2011

Jangan La Ganggu Hak Orang Oiiii

Moh citer bab SCANDAL.... 

Siang tadi aku membelek album-album lama dalam external hard dics. Terjumpalah aku dengan a few gambar-gambar yang tak sepatutnya... AKU TEKANKAN DISINI....GAMBO2 TU BUKAN GAMBO AKU ATAU GAMBO MR.HUBBY ATAU GAMBO ADIK BERADIK AKU... BUKAN JUGA GAMBO SEPU SEPAPAT AKU.... yerrrr..... lebih kureng gambo yang tak dibenarkan oleh Penapis Filem.... coiiii... camna gambo hampeh ni leh ado dalam simpanan aku pun aku tak hingat dah... satu persatu gambo-gambo tu aku belek, tenung dan sejuta rasa meluat yang amat sangat la wei.... udah ku deletekan semuanya.... 

Aku sering mendoakan agar keseluruhan keturunan aku tak ada yang bersikap sedemikian. Dijauhkan dari gejala scandal mandal ni... nak-nak gejala amik, rampas dan ganggu suami serta rumahtangga orang....

Gilo ke apo... kalau udah laki orang kita buat macam laki kita... lelaki bukan muhrim kita dok buat macam muhrim kita.... siap kiss-kiss pipi suma cukup.... eeeee... tak sesuai koooo.... dimanakah letaknya maruah seorang manusia khususnya dan seorang anak dara sunti amnya? Pernah tak kita terfikir... kalau hari ni si lelaki tu boleh curang dengan isteri serta keluarga dia dan dok 'makan' sana sini... TAK MUSTAHIL yang satu hari nanti dia akan buat yang sama kat kita....dan mungkin lagi gempak... what goes around comes around dik non oiiiii.... 

Sudah-sudahlah... jangan diganggu rumahtangga orang sehingga memporak perandakan sebuah pernikahan. Kesian kat mata-mata kecil tu. Budak-budak tu perlukan mak ayah mereka. Bahagia ke kalau dok goda suami orang demi menumpang kesenangan duit ringgit? Bahagia ke hidup macam tu? Berkatkah sebuah perkahwinan yang dimulai dengan maksiat dan perbuatan terlarang? 

Sudahlah... berhentilah dari menjatuhkan martabat kaum wanita. Tak kemana pun... lelaki ni tak ubah macam kucing... kalau dia tak makan pun ikan depan dia... sure dia 'tepuk-tepuk' dan 'kuis'kuis' ikan tu.... kat rumah dia ada Whiskas yang lagi best ler.... mana mau makan ikan... Ikan pulak tak buang perut... hahahahaha

Andaikata mereka-mereka ini bertemu jodoh, semoga perkahwinan mereka dilindungi dan mendapat keredhaan Allah... Andaikata tidak tersurat jodoh diantara mereka, semoga mereka mendapat hidayah serta pertunjuk dari Allah swt. Dulu, Bersuara sudah aku suarakan.... terpulanglah nak terima atau tidak...  sememangnya manusia ada kelemahan masing-masing... perlu renung dan perbaiki kelemahan itu demi kebahagiaan semua pihak. Bukan renung dan mencari langkah-langkah untuk semakin 'licik' merancang sesuatu yang negatif.

Kalau nakkan suami yang baik... takkanlah ko pergi cari kat kelab-kelab exclusive (walaupun mungkin tak semua yang ke kelab tu tak baik), kelab-kelab malam... pusat karaoke... lelaki2 yang dok cheating kat wife mereka... ko nak ke laki macam tu? Kita semua dah dewasa... dah bijak nak menilai yang mana kaca yang mana permata... Jangan mudah jadi mangsa pada lelaki-lelaki yang TERLEBIH tamadun ini....

May Allah Bless...





No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...