Wednesday, October 20, 2010

Satay Kajang @ Taiping (1) - Satay

Hari minggu aritu aku ngan family gi makan kat Satay Kajang...Bukan di Kajang tapi di taiping berhampiran dengan Balai Bomba Taiping. Swdap jugak tapi rasanya belum setanding dengan haji Samuri nya satay....

Gedabak-gedabak ko satay dia. Makan dua cucuk pun kenyang. Aku bukanlah cerewet sangat bab-bab makan nih. Cuma kalau satay ayam dia ada lemak sikit-sikit should be nice for me. Satay dia full with 'isi ayam' semata-mata. Ada la lemak sikit but hanya pada 2 cucuk dari 15 cucuk satay ayam yang we all order.
Satay daging dia nice. Lembut. Senang la kalau warga emas nak makan satay dia.


See....gemuk-gemuk kan satay dia? Cuma yang tak best sikit bawang yang disertakan dengan timun. Ada ko nampak bawang??? tadakkkkk...
Sebabnya, bawang dia potong terlalu la kociknya.... macam nak menumis pon ada aku tengok. Lagi satu, kalau dia kurengkan sikit minyak kat sambal yang disebelah kuah tu...should be nice also. This is to oily la. Not so good untuk your jantung and my jantung....kui kui kui....



Dalam dok oily-oily tu....abeh jugak la sate ni aku bedal...bukan sorang...but lima orang suma family member yang makan. Adik Oya aku & adik ipo aku tak join dua-dua kaki sebab komitmen yang tidak mengizinkan. Next time arr kita pegi lagik......tunggu another 2 gumuk's free.....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...