Tuesday, November 08, 2011

Rahsia Itu Sebahagian Dari Amanah

Yeah... memanhg betul rahsia itu adalah sebahagian dari amanah. AMANAH ! Bukan ASN or ASB....
Tapi amanah untuk terus memegang rahsia tersebut sehingga mati. Amanah yang bukan semua orang mampu untuk memikulnya dengan sebaik yang mungkin.

Dan bukan semua orang mampu untuk berkongsi rahsia aku. Hanya orang-orang yang terpilih sahaja akan aku kongsi sesuatu yang aku anggap sebagai rahsia. Dan jika aku sudah semakin menyepikan diri dari bercerita, bererti kepercayaan aku kepada individu tersebut adalah very near to ZERO.... Yelah... bukan senang kita nak mencari seseorang yang mampu untuk berkongsi segala cerita dan memegangnya sebagai amanah dengan baik. Ramai yang mampu untuk mendengar namun sukar untuk menyimpannya walaupun telah diamanahkan untuk berbuat demikian. Sebab apa? sebab dalam diri  individu tersebut tiada sifar AMANAH. Jauhkan diri anda dari manusia-manusia sebegini....!! Sebab ianya bagaikan parasit. Lama kelamaan akan memakan diri. 

Siapa yang nak rapat dengan manusia yang tak amanah? sekali dua, yes... maybe orang tak tahu sifat negatif tu... namun.... benda busuk beb.... lama kelamaan orang akan terhidu jugak. Tak payahlah nak sorok bangkai gajah.... lambat laun busuk tu akan tersebar jugak.

Tunggu dan lihat....
Aku tak nak cakap banyak... nak tengok ja dari jauh apa yang nak jadi.... ha ha ha...

May Allah Bless...









No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...