Monday, November 22, 2010

Dr. Caldina @ Sunway Carnival Mall - Part 2

20th November 2010, 1:45pm@ Sunway Carnival Mall
Again we debate about life...

Dan sebagaimana yang aku maklum...sememangnya dia kini telahpun berbahagia dengan kehidupan bersama keluarganya...Alhamdulillah. Bersyukurlah Dr. diatas setiap limpah kurnia serta kasih sayang Allah pada you. Life must go on kan...whatever happen... kehidupan harus berjalan seperti biasa... :-)

I'm also happy as well. Biasalah. Adakalanya terguris rasa itu sudah lumrah dalam kehidupan. Cuma sesekali kita selaku manusia inginkan satu ruang kecil untuk diri kita sendiri kan? hahahah...you know what I mean. 

Kali ni I nak bercakap pasal MENGANCAM, TERANCAM & TAK CAM.......

Time u explain about this terburai tawa yang bukan sikit. Hahahaha...so funny sebab 1st time I dengar istilah ni... tak sangka you pun kaki lawak jugak weih..... apasal tak masuk raja lawak??? sure ramai student you vote for u Dr... 

1) MANGANCAM... (25 - 30)
Kecantikkan tu very subjektif Dr. Dan ianya tak akan kekal lama mana pun. Dan sesiapa yang mengancam tu jangan la pulak mengambil kesempatan dari mata-mata yang memandang.... sebab pada satu stage, kita akan masuk dalam golongan TERANCAM...

2) TERANCAM... (30 - 45)
Time ni mungkin kita mula rasa terancam dan berusaha dengan susah payah untuk bersaing dengan golongan mengancam itu tadi. What for? kok iya pun Terancam... sentiasalah berfikiran positif dengan memandang jauh kehadapan. Kenapa perlu merasa terancam sedangkan hati dia milik kita berlandaskan satu ikatan yang diredhai? Selagi hatinya masih pada kita, tak perlu kita merasa terancam kerana inilah lumrah kehidupan. Manusia sememangnya bersifat baru.... kenapa perlu mengikat sedangkan ianya tak mahu ditambat? Mengapa perlu merayu jika hati sudah tawar dan layu?

3) TAK CAM...(45-60)
Iyalah...ada pulak golongan suami atau isteri yang tak cam bila suami/isterinya dah berkedut sana sini. Amboi.... time kulit dok lawo menegang dulu bukan main sayang.... kenapa pada usia emas sebegini perlu mencari masalah dengan 'cinta' yang baru? Ada yang nak kena tampor sedas dua ni sebab tak cam suami atau isteri yang dah nak expired.... (ada pulak istilah expired...???)

Sendiri fikirkan...kita mahu bahagia dari tahap yang mana????






No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...