Thursday, October 28, 2010

Lorry Gemokkkk....

Nampak tak betapa 'GEMUK'nya lori ni? Ni la salah satu pemandangan kat Kawasan Perindustrian perai yang not so far from my resident... (hangin mat saleh daaa....)


Aku tak tahu la macam mana lori ni boleh 'lepas' naik highway PLUS dengan badan yang gemokkkk sesangat tu... Sampai boarder tepi lori tu dah sengat 40% dah menurut pandangan mata aku. Bahaya sangat la weih.... ko cuba bayangkan, kalau ada motor yang berhenti kat traffic light tepi lori tu, then tetiba boarder/dinding tepi lori tu runtuh, tak ke naya? orang lain punya kealpaan, orang lain yang terima habuan. Nak nak motor tu pulak bawak baby ke? budak kecik ke? wanita mengandung ke? Naya weih....


Ha ko....number plat pun ada aku amik.... ish ish....bahaya la lori macam ni... kalau saman. berapa ratus eh?

Aku pun amik photo ni supaya korang ambil iktibar, berhati-hati dijalan raya. Kalau ada saudara mara yang jadi drebar lori, tauke lori, pesanlah supaya ingat nyawa orang lain sama. Jalanraya kat Malaysia ni bukannya besar mana pun nak konker sorang-sorang. Aku tahu la lori tu besar...but please consider others jugak. Semua berkongsi jalan raya yang sama...
Cuma aku confused...andaikata entry aku ni dibaca oleh pihak-pihak yang berkenaan seperti JPJ atau Polis Traffic, they all leh keluarkan saman tak?? saman je driver yang bengong ni.... nasib baik aku bukan pilos traffic...kalau idak, time tu jugak aku SAMAN....tunggu apa lagi??

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...