Thursday, October 28, 2010

Lipstick - Part 1

Aiiii....lamanya tak buat entry pasal make up... 
Bukan hapa...aku sibuk sikit ngan koje... sibuk sikit jer..the rest busy with all the kucing-kucing untuk kenduri angah tak lama lagik...

Mulut merah yang camna  yang ko selalu guna? merah nyala? pinkish? purple? terpulang pada ko la berani ke idak pakai kaler yang ang-ang.... aku lebih suko kaler yang soft & light. Ko tahu dak....kalau ko pakai lipstick yang merahnya macam cili masak... mulut ko tak ubah macam 'mulut yang berjalan'... burok weih... kena tengok acara la kalau nak pakai kaler merah menyala. kalau gi opis ko hentam pakai kaler ni....hush....buruk...!!!

Kaler yang soft sesuai untuk gi keja. Ko nak gi keja kan...bukan nak gi fashion show. Aku paling suka kaler 'Camelia -  No 10' from Chanel Rough Coco. Lawo sesangat.... 'Legend - No 11' pun ok...but ko takleh sapu zapppp...ko kena lightkan tekanan ke atas lips ko, baru cantekkk... Sebelum ko beli lipstick, ko terai la dulu, then keluar gi jalan2 ke tempat lain, pastu ko tengok balik kaler dia bila dah bercampur dengan texture lips ko. Kalau ok...zapppp je la... Kalau idok...tak payah beli. But this two kaler from Chanel, memang tak payah ragu-ragu. Aku jatuh chenta dah. Dior pun not bad. Tahan lama & bibir ko tak kering beb kalu pakai 8 jam sehari.


Range kaler from Loreal pun not bad. Aku dah ada dalam 8 batang lipstick Loreal...so I can comment. Sebelum  aku pakai Chanel, Loreal aku sebat. harga 35 hengget sebatang. Kira ok la berbanding ngan Chanel & Dior. But macam biasalah...lumrah alam... yang mahal tu kualitinya lebih bagus dari yang murah. Tahan lama dan bibir tak kering kalau pakai seharian. but kalau aku tenyeh lipstick Loreal pagi jam 8...jam 11 aku kena touch up balik dah....see see the diffrent... by the way... sama je yang harga 95 hengget dengan 35 hengget....chanel ko sapu sekali sehari ja...loreal ko sapu 3-4 kali sehari... habeh tu... ko kira mana lagi jimat?? kira sendiri la weh....

Aku akan sambung entry ni untuk Lipstick Revlon, Maybelline & etc. Tungguuuuuuuuuuuuu....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...