Wednesday, September 07, 2011

Syawal 2011 - Part 1 - 5/8 Cars

Alhamdulillah...

Selesai sudah Syawal di kampung halaman Mr. Hubby. Syawal yang paling bermakna ketika di kampung mertua. Meriah dan happening. Disebabkan Mr. Hubby anak ke-8 dari 14 adik beradik. Bergegar rumah FIL (Family In Law) aku. Alhamdulillah. Dah lama tak rasa Syawal sebegini meriah di kampung mertua. Bukan apa. This is for the 1st time for 13 years aku menyambut Syawal di rumah FIL. Biasanya, raya ke 5 atau 6 baru balik ke Terengganu - atas sebab2 yang tak dapat nak aku jelaskan disini.. Insyaallah, Syawal tahun depan, jika panjang umur dan diizinkan Allah, Mr. Hubby akan bersolat Aidil Fitri di Kuala Terengganu. Tengok keadaan dulu macam mana.


5 from 8 cars je yang muat masuk dalam camera aku. Maleh nak undur kebelakang lagi. Dah Malam ko... dalam 11pm camtu. Paham-pahamlah... cik katak dok berkeliaran time-time ni.... eeeee... Yang tak nampak dalam camera is 1 Avanza, 1 Wira and 1 Grand Livina. 5 kereta masih dalam perjalanan sebab they all beraya dirumah mertua memasing dulu. Dalam 14 orang menantu, cuma 3 orang je termasuk aku yang bukan dari Terengganu. Sorang dari Perak (aku lerrr), sorang dari Port Klang dan sorang dari Pahang... ^__^

Nasib baik la umah FIL aku ni besor. Anak ada 14, menantu ada 14, cucu ada 44 orang... bergegar lantai rumah dek cucu dok berlari. Really touching pada aku yang adik beradik ado 3 kerat je.... Mengimbau kenangan pada rumah arwah tok wan ngan pah aku... dulu time raya pun cenggini jugak... now suma tu dah tinggal kenangan..... takdernyer nak cenggitu lagi dah.... O___O

Nasib baik bilik ada 5, washroom ada 2, toilet ada 1, perigi ada 1...itupun masih lagi berebut.... hahahaha
Yang senangnya... lepak bentang toto kat port memasing.... muahahahah

Kakak oiii.. sesuka hati ko jer ek dok sepuk selimut ko atas bonet keta.... Time ni anak dara aku dok melayan si kembar yang 2 pasang tu. Dah besor2 budak2 tu. Kalau aku preggy kembar kan besh.... Sakit sekali dapat dua or tiga...4 ker.... muahahahaah

Well.... Story syawal masih baru... masih panas.... 

May Allah Bless....





No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...