Tuesday, September 20, 2011

Aku Terasa

Yeap... memang aku terasa... terasa sangat-sangat 
(Entry ni tak ada kena mengena langsung dengan Mr.Hubby - Dont get me wrong wokay)

Kadang kala kita lupa. Setiap sesuatu yang berlaku itu bersebab. Bukan saja-saja. Kita hidup selaku manusia ni perlu melengkapkan diantara satu sama lain. Yang lebih melengkapkan yang kurang, yang cerdik melengkapkan yang tiada kepandaian, yang kaya melengkapkan yang miskin.... banyak lagi yang boleh melengkapkan diantara manusia.

Aku terasa.. memang aku terasa malam ni. Pedih sangat-sangat....Tapi demi satu silaturahim, demi satu ukhwah,  adakalanya aku perlu mendiamkan sahaja apa yang aku terasa. Demi satu persahabatan aku terpaksa pendamkan. Aku menjadi pendengar yang setia. Tapi sampai bila. Sebelum bercakap aku akan berfikir... adakah kata-kata aku itu akan mencoretkan luka pada sahabat aku.... tapi... bukan darinya yang seringkali  berkata-kata ikut sedap telinganya sahaja. Biarlah... semoga persahabatan dan ukhwah ini sentiasa dilindungi, biarpun aku sudah seringkali terasa hati....

Memang dia sempurna... tetapi itu tidak bermakna dia perlu memandang hina pada yang tidak sesempurna dirinya.....

May Allah Bless....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...