Saturday, January 15, 2011

Kurafat & Faster

Iya.... Movie Marathon again...

Yeap. Aku mencanak pegi sengsorang ke Sunway Carnival hari Khamis aritu. Sambil menyelam minum air bergelen-gelen. That wonderful day is my day. Hadiah untuk diri sendiri. melayan hati, menjamu mata dan menenagkan minda sambil mencari ilham....
Hahahaha.... Aku bawak keta punyalah sentimental sambil layan lagu jiwang Nike Ardilla. Hok aloh.... jiwang karat lol semalam.... Traffic sepanjang perjalanan aku pun a bit sentimental...jalan lengang. maybe sebab orang opis tak kuar lagi gamaknya.

1st Movie is 'Kurafat'

Thumbs up for this movie. Ada message yang jelas dan terang. Sharp. Improvement yang baik dari Shamsul Yusof. Ada gaya serta cara penyampaian yang tesendiri walaupun acapkali aku tengok disebalik pashmina aku dek gedebak gedebuk hantu yang keluar...alahai.... pedulik apa orang nak kata... dah la in cinema orang tak berapa nak ramai.... selang lima kerusi baru ada orang...woiii tengok cita antu sorang-sorang...sapa tak seram?? Kalau ko pun aku rasa ko akan tengok disebalik celahan jari yang menutup muka...!!! Congrats Shamsul... jangan buat filem stereotype macam yang dah berlambak2 kat wayang lately...


2nd Movie is 'Faster'
Fuh.... best giler cita ni wei.... tembak sana tembak sini....drift lagi... racing lagi...fuiyooo....silap aku tak bawak baby tengok sama this movie. This kind a movie is my hubby type. Cita melayu sorry yer,,,,baby tak layan...
The Rock si heronyer... mak aiiii.... But dia kureng sesuai la watak ganas... tak nampak sweet... Overall...cita dia memang best...

tak la macam cita 'Senario-The beach Boy' yang aku tengok tahun lepas....%#@*&&^^%...rasa macam nak je hempuk tiket tu kat toilet... memang hampas giler... from that point, memang aku dengan geng opis dah berikrar...tak kuasa dah nak layan Senario punya movie. Buang duit buang masa....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...