Thursday, November 25, 2010

Selfish Bus !!!

Ni yang buat aku hangin again satu badan....
Apa kes bas ni main redah kat emergency lane ni?? dah la ada 3 kemalangan kat highwat dari Bukit Tmabun to Juru on that time. Ha...hari aku jumpa Dr. Caldina la nih... jammed gila-gila kat highway.


Cuba ko bayangkan, kalau ada yang cedera parah masa accident hari tu....macam mana bantuan perubatan / bomba / polis dan sampai dengan cepat ke tempat kejadian kalau driver bas/kereta/lori dengan sesuka hati menggunakan laluan kecemasan? Cuba kena kat adik beradik kita...tak kita bising menyalahkan ambulans atau Bomba yang terlewat tiba? Kalau kena kat orang lain.... kita buat tak peduli...cuba kena kat adik2 kita ke? hah...kita hentam cukup-cukup kat driver ambulans....


Sudah-sudahlah bersikap 'mengong a.k.a kureng cerdik' macam ni. Lewat atau jammed macam mana sekalipun, bersabarlah. Kalau tidak kita yang mengubah...siapa yang nak ubah? Kalau aku polis traffic atau JPJ... aku gantung lesen driver bas ni...dengan bas-bas sekali aku jual kat besi scrap ! Hampessss....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...