Tuesday, November 23, 2010

Satar...setahun sekali kita bertemu...

SATAR.

Inilah rupanya bila dah siap dibakar.
Sedap gila ko makanan ni. Diperbuat daripada isi ikan, kelapa, cili, rempah dan dibungkus macam kuih koci. Kemudian dicucuk untuk dibakar pada dapur arang. Sedap dimakan panas-panas.


Macam nilah dapur arang yang digunakan untuk membakar
satar yang telah siap dibungkus dengan daun pisang.

Aku siap call pakcik ni dari RnR Tapah,
untuk comfirmkan kedai dia bukak pukul berapa.

Mak aku berminat dah nak bungkus satar....heheheh...ai mak...
takkan nak bukak warung satar kat taiping kot???
Aku kalau beli satar ni sekali beli 30 - 40 hengget...itupun tak cukup beb !!!! ramai dok berebut....wakakakak

Again my mum & Nurul dok tengok makcik ni bungkus satar

Adehhh.... meleleh air liur aku nengoknyer....

itudia....sata sudah dibungkus oleh orang Taipng......

Ha....kat sini aku bagi nombor untuk dihubungi. Manalah tahu kot-kot korang tersesat ke Kemaman. Cari satar pakcik ni... sedap ko... yang lain tu agak kureng sikit rasanya..... pandai-pandai lah ko cari yek....

Setahu aku kat Kemaman tu ada satu je satar yang betul2 sedap. Banyak isi ikan disamping kualiti yang masih kekal seperti masa mula-mula aku makan satar 12 tahun lepas.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...