Wednesday, November 24, 2010

Novel Chenta - Part 1

Koleksi peribadi yang bukan dengan semua orang aku akan berkongsi...
Aku start kumpul novel time aku form 2 rasanya. Arwah abah mula-mula belikan aku Novel Creative... Sebelum tu aku rajin dok baca novel Nancy Drew dan siri penyasatan Anak-Anak Hadi.

Banyak jugak yang dah hilang. Ada kengkawan yang pinjam pastu terus buat macam harta sendiri. Sebab tu aku serik nak bagi pinjam dah kat orang2 sembarangan. Aku rasa dalam 20 buah ada kot hilang dari simpanan aku. Even adik-adik aku nak pinjam pun aku tengok dulu...inikan orang luar... hehehehe...tak dapat chekkkk.... sebab tu my collection ni berada dalam master bedroom... because it's my PERSONAL PROPERTY.

Tapi dah namanya adik beradik kan... aku bagi jugak pinjam atas nama perkongsian. But i'll always monitor la... kat mana lokasi terkini buku-buku aku.... mana tahu dok landing baik punya kat bawah katil ke...kat bawah meja makan ker...kat bawah sofa ke.... hahahaha.... But I always remind them... 'Buku along jangan keluar dari rumah mak...' meaning that... adik-adik aku tak boleh dengan sesuka hati meminjamkan novel2 aku kat orang lain.

...So...tak leh la salahkan aku kalau aku a bit kidikut pasal my story book... Sememangnya pengalaman banyak mengajar kita erti hidup.... mengajar kita supaya lebih berhati-hati dimasa akan datang. 

1 comment:

Anonymous said...

bestnye banyak giler novel...
kter pon suke baca novel...
=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...