Monday, October 11, 2010

Ferrero Rocher & Coklat Chenta? - Part 1

Sewaktu berjalan-jalan di Tesco Bukit Mertajam minggu lepas, aku terpandangkan coklat Ferrero Rocher yang satu waktu dulunya mempunya satu kisah yang cukup memedihkan dan perlu diambil iktibar. Bukan kisah aku, but kisah seorang lecturer UTM Skudai yang aku kenal dengan agak rapat satu ketika dulu. Uiks....aku perlu mendapatkan keizinannya untuk memaparkan kisah itu disini terlebih dahulu.... Sabo yer...akan aku uploadkan bila lampu hijau dah menyala.....

Coklat Ferrero Rocher ni aku gelarkan sebagai 'Coklat Chenta' dimana ianya begitu sinonim dengan majlis-majlis perkahwinan dan dibuat sebagai hantaran. 


Ferrero Rocher is a spherical chocolate sweet made by Italian chocolatier Ferrero SpA, the producer of Tic Tac and Nutella. The sweets consist of a whole roasted hazelnut encased in a thin wafer shell filled with hazelnut cream and covered in milk chocolate and chopped hazelnuts and walnuts. The sweets each contain 69 calories, and are individually packaged inside a gold-coloured wrapper. Rocher actually comes from French and means "rock".[1] (Petikan dari Wikipedia)




Sebab coklat ni jugalah aku berjaya menyatukan kembali hati sepasang suami isteri (dengan IzinNYA) yang semakin jauh dek hambatan tugas serta perbezaan taraf kerjaya...jauh dek ruang masa yang terhad serta jauh dek keegoan yang tinggi. Pada aku coklat ni mempunyai satu 'rasa cinta' yang mengalir sewaktu mengunyahnya buat pertama kali...fuhhhh.....I love coklat.....


Entry ni aku publishkan sebab nak bercerita tentang hati yang kembali bersatu... kalau korang tingin nak makan coklat nih.....sendili pi beli lol......

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...