Saturday, October 16, 2010

Duka Di Musim Itu

Duka Di Musim itu
Katamu padaku, lewat musim itu
Sayang, maafkan aku dan fahamilah diriku
Sayang, izinkan aku dengan seikhlas jiwa
Membina istana cinta yang lain demi ‘keredhaannya’

Kataku padamu, lewat musim itu, duhai kasihku...
Kemaafan telah aku berikan
Kefahaman juga telah aku sajikan
Keizinan juga telah ku bentangkan
lantas apa lagi yang dinanti
Apa lagi yang berlegar di kotak fikirmu
Apa lagi yang berbisik di kamar hatimu
Ungkapkanlah kata keramat itu
Yang pastinya memutuskan satu ikatan
Dan memisahkan satu pertalian, merobohkan satu pernikahan

Tak perlu ditangisi, diratapi, disesali
Kerana ini adalah kemahuan
 dan kehendak naluri lelakianmu

Kataku padamu… pergilah sayang
Kerana jiwa ini telah mati dengan kecuranganmu
Kerana jiwa ini telah kau racuni
Dengan hadirnya dia sebagai permaisurimu
Selain daku yang menyintaimu
Tanpa pernah jemu aku mengayam rindu
Yang tetap mengasihimu setiap detik dan waktu

Hasil Nukilan…
Sal Tesoro
December, 2004.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...