Wednesday, January 11, 2012

Sombong sangat aihhhhhh...!!!

Ambil note aku ini sebagai coretan umum... kalau ada yang nak tersentap terasa hati limpa jantung bagai.... 
ADA AKU KISAH?????

Alahai....ralat....ralat...
Baru je pandai bukak mata celik tengok dunia sikit... dah nak sombong tak kena gaya.... Ala... tak kemana pun dengan sikap angkuh bongkak semua tu. Nak nak kalau kita bersikap angkuh sombong bongkak dengan orang-orang yang sayang pada kita. Tak kemana yunk... toksah dok berlakon baik sangat la... muak aku nengok....

Bila aku usik sikit dan tersentap-sentap. Dah bebal-bebal macam ngan hapa lagi dah.... kalau tak boleh nak bergurau langsung... angkat kain baju pegi duduk dalam hutan kawan dengan ungka or mawas... haaaa... lagi bagus... ini tidak... bila aku call cakap elok-elok...(itupun minah tu nak tak nak ja cakap, aku still dok call lagi... bodoh betul la dok perabih bills hp kat manusia macam tu...) aku tanya elok-elok.... mangkuk hayun 14 tingkat pah bedah jongang tu boleh pulak kata "ADA LAH".....- tak ko sakit hati ke yunk?? kita tanya elok2... dia jawab seghupa haram pah bedah lagi dah...

Ada yang sorang tu... asal aku tanya ja.. haaa.. berjela info yang aku dapat... Thumbs up la atas sifat suci murni yang macam tu. Ilmu dunia ni... kalau kita dok kedekut.... tak sampai kemana pun.... bukan boleh bawak masuk dalam liang lahat pun... Bukan boleh nak selit celah kain kapan pun....

Yelah.... terkadang aku terlupa... ada manusia yang perlu kita salurkan kasih sayang dengan seikhlasnya... ada manusia yang perlu kita layan dengan 'seadanya'.... bukan sekali aku terasa hati. Dah banyak kali... Yang penting sekarang nih... bior je dia macam tu... kubur masing-masing beb... apa nak heran dengan manusia angkuh macam tu.... buang masa ja dok fikir nak jaga hati orang.... aku yang paling tua ni ja yang selalu dok call....nak kekalkan silaturahim yang mesra alam la kononnya.... yang muda tu dok buat acuh tak acuh ja... so.. wtf ? Muak aku tengok dengan cara hidup yang semakin hari semakin ....... bila tegur sentap... sentap...sentap... lepas tu perli perli kat FB....macam haram lagi dah...

Aku tak nak sentuh bab sosial life manusia yang 'baik' macam tu sebab... sebab apa...? Hak individu beb....tengok je la sampai mana.... aku dah tak kisah dah.... lantak ler.... nak berjalan dilorong betul ke.... silap jalan jer... salah lorong ke.... sesat ke... nak tenggelam ke.. nak karam ke...kecundang ke... nak 'kantoi' ker..... lantak lerrrr.... ADO TEMAN KESAH ???



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...