Wednesday, September 28, 2011

Senipis Kulit Bawang - Part 1

Prof. Madya Dr. Caldina...

Hidup ni semakin terlalu sukar. Kadangkala aku merasakan bahawa semangat yang masih bersisa ini cuma tinggal senipis kulit bawang.... Can you just imagine that yang kulit bawang tu tebal mana? Baik bawang putih atau bawang merah, bawang besar ke, lebih kurang sama je nipis dia....ha ha ha.... I rasa kalau orang lain... dah lama dah hanyut entah sampai mana.

Yes... mungkin semalam 4 hours @ Subway Autocity you nampak mental I kuat. Ala-ala wonder woman gitu....Masih mampu untuk tersenyum tatkala consult you itu ini... I memang can lend my shoulder for you to cry on... but I can't. Walhal masa itu, I just control my feeling. I wont cry in front of you. Kalau itu yang terjadi... maknanya semangat I memang dah patah, hancur lumat mungkin. Kenapa manusia payah untuk menghargai? susah sangat ke? I tak minta banyak...tak banyak yang I perlukan... just a concern sebagaimana yang you perlu dalam hidup. Sedikit ruang sepertimana yang you perlukan selama ini. Bertahanlah sahabat... seringlah berdoa agar kita diberikan 'yang terbaik' walaupun untuk seketika, sebelum kita menutup mata.

I have no ones... to talk to... to listen to. No shoulder for me.... Macam omputih kata 'one way traffic'.... Jangan salahkan I bila hati ini sudah semakin beku dan kaku. Jangan salahkan diri ini bilamana satu hari nanti renungan mata I kosong dan suram sebagaimana renungan mata you kini. 5 tahun Dr.. 5 tahun I melihat kesuraman yang sama pada wajah you....  Penat Dr. . I dah terlalu penat dah nak hidup. Semangat I dah semakin luntur. I manusia... ada perasaan. I dah berikan yang terbaik... kenapa I tak mampu untuk dapat yang terbaik? Mungkin kita tak cukup baik.... kenapa tak dibimbing untuk cuba jadi yang terbaik?

Sememangnya menyintai tidak semestinya memiliki... cukuplah sekadar melihat dari jauh insan-insan yang kita cintai itu bahagia....

I akan sambung lagi.. kerana hanya disini I boleh bercerita itu ini walaupun I tahu, risikonya tetap ada....by the way,  You jauh disana. Biarlah ianya kekal begitu, demi kebaikan semua.... 

P/s : One of Senior lecturer UUM call me today.... offer untuk promote Exec. Degree programme... boleh kan? hahahaha.... I know who I'am.... no worries. "There" is still UTM.... Tatau baper UUM nak bayar... masih dalam peringkat perbincangan..... I'll let you know as soon as i got the news.

May Allah Bless... for both of us.
Ces't La Vie...








No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...