Tuesday, August 09, 2011

Blusher... Blusher... Blusher & Chubby... chubby... chubby...

Jom kita citer bab mekap... :-)
Aku memanggggggg suka mekap.... Stock mekap aku ada la 2 kotak kasut. 2 kotak kasut tu mekap yang aku jarang-jarang sangat pakai. Tunggu nak di 'let go' kat sapa-sapa jer...Yang aku selalu usung kehulu-kehilir is 3 cute pouch.... Yang dalam tu semua yang aku sayang. 

BLUSHER... BLUSHER.. BLUSHER...
Ko tak pakai blusher? hmm... tak pa.. tak pa. terpulang pada individu jugak. Blusher merupakan penyeri kepada keseluruhan mekap yang kau pakai. Kalau tang mata, bibir, kening, eyelash suma dah cantik, tapi kat pipi tu 'kosong'.... ianya akan mencacatkan keseluruhan makeup yang dikenakan dimuka. So far blusher yang aku boleh rekomenkan adalah blusher dari brand Esteelauder, Dior & Simplysiti. This 3 brand is good in blusher presentation. I've used this 3 brand since 2009. Simplysiti dah masuk tahun kedua tapi tak habis-habis lagi. :-)

Sebelum mengenakan blusher, make sura kaler lipstick ko selari / selaras / seragam dengan blusher yang bakal ko tenyeh ditulang pipimu. Jangan lipstick kaler pink, blusher ko kaler peach. Lipstik kaler merah cabai, blusher kaler pink pulak...Kedaung beb.... Pakai elok-elok atau tak payah pakai langsung.  Jangan pakai terlalu terang or terlalu pudar. Ikut kesesuaian acara / event yang bakal ko pergi.

CHUBBY... CHUBBY.. CHUBBY...
Jangan sesekali sebab kita chubby, kita jadikan ianya sebagai alasan untuk tak 'bersiap' dengan sepatutnya. Yes, I'm chubby person. But I love make up sooo much. I also wearing high heel. I also wearing mascara... hahahah... Chubby dan make up merupakan dua definasi yang berbeza... please don't mix it macam kerabu pucuk paku dengan kerang. :-)

Jangan sebab kita chubby, kita malas nak bersiap... haaa... time tu jangan nak salahkan orang lain bila ada ja yang juih-juih mulut kat kita sebab kita tak jaga keterampilan... Jangan TUA sebelum waktunya.

Tutup ke-chubby-an kita tu dengan berpenampilan menarik dan senang mata memandang. My hubby is a smart guy... it's doesn't matter sebab I'm always confident to walk with him together with my full confident... Sebab, jarang-jarang sangat aku berjalan dengan hubby tanpa mempersiapkan diri terlebih dahulu. Rasanya kalau dalam 10 kali tu, sekali je kot aku biarkan muka aku 'kosong' tanpa secalit make up.

Tak ada salahnya untuk si chubby yang comel mengenakan high heel... dan tak ada siapa boleh marah bila si chubby yang comel make up grand2 untuk nampak cantik, selari dengan minah-minah slim melim diluar sana. Be urself & make urself pretty.... :-)

So.. tunggu apa lagi??












No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...