Saturday, May 07, 2011

Kenapa Aku Suka Make Up...??? - Part 1

KENAPA AKU SUKA MEKAP....???

Jangan ko bagi soklan-soklan bodo macam ni kat aku. Soklan-soklan bingai macam ni memang aku malas bebenor ler nak melayan.

Dah nama pun perempuan kan... ater... Perempuan pemalas je malas nak layan muka belai wajah dengan make up. Sometimes... or we can say 'always'.. people will judge you from the face. Orang akan pandang muka dulu. Kalau muka berjelaga, pucat lesi, tak berseri... apa orang yang memandang tu akan cakap..??? dia akan cakap...eeeiiii... pemalasnya perempuan nih.... bedak pun tak pakai...sengkek sangat ke hubby dia nak beli bedak kat dia??

Aku sering bermekap bukan sebab apa... cuba bayangkan ko keluar somewhere & terjumpa dengan kawan-kawan hubby ko... muka ko pulak macam baru bangun tidur... tak fresh langsung... tak termasuk lagi dengan jerawat jeragat yang setia menemani....sapa yang malu? ko memang la tak malu... tapi laki ko?? memang la dia tak kisah... sebab dia tak kisahlah... ko pun buat tak kisah ngan muka ko?? macam tu?? Eeeiiii.... please la...

Bukan ko kena beli mekap mahal-mahal...cukuplah sekadar yang ko termampu.... Jangan nak tiru orang sana sini... orang pakai Dior... kita nak pakai Dior... orang pakai Lancome... kita nak pakai jugak.... be yourself... Jangan pulak ko tengok aku dok publish entry mekap aku yang dibeli di counter ... ko pun meruntun-runtun laki ko suruh beli.... weh... aku beli pun use my own money wokay.... untuk laki aku jugak.... muahahahaah....

Yes... I'm using a branded mekap. Itu aku tak nafi. Beza memang la berbeza dengan mekap kat watson or Guardians...sometimes aku tenyeh jugak Elianto punya brands... but..depends on ur budget la... Aku beli pun atas izin hubby aku and use my own money. Dulu memang tak mimpi pun nak pakai semua ni... but as we already know... rezeki Allah nak bagi...sapa kita nak pertikai....?? Bukan membazir... but I prefer for the quality. Ko beli barang rega 10 hengget... ko nak harap quality macam barang 200 hengget.... tak dapat la chek oiiii...

To Be Continue.....

May Allah Bless....


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...