Monday, April 04, 2011

Chatting Oh Chatting - Part 1

Bercakap tentang chatting....
Kalau ko tanya pendapat aku tentang dunia chatting, aku akan cakap 50-50. Bukan semua chatting tu menjurus kearah kebaikan dan bukan semua chatting tu menjurus kearahan kejahatan. Its 50-50.... depends on how you manage and who do you meet up. 

Bab-bab chatting ni aku dah cukup 'masak'. Cukup arif. aterrr.... almost since year 2000 lagi aku dah kenal dunia chatting. Ko nak menipu? silap banyak ler.... aku dah leh agak ko dok berchatting ngan sapa dari tengok air muka ja. Bukan bersifat riak, sekadar memberi pandangan yang khusus berdasarkan pengalaman. Sebab chatting ni berapa banyak rumahtangga yang dah hancus... berapa banyak bapak yang lari tinggalkan anak bini, berapa banyak kapel bertunang yang tak jadi nak kawen dan berapa banyak anak-anak gadis yang rosak broken hancus... lots lots of them u know.

Dan dari chatting juga boleh menemukan jodoh, mengeratkan ukhwah, menambahkan sahabat handai BUT... u have to know the limit lol.... nak nak kalau ko jenis yang tak tahan iman... sebab kat chat room tu ko boleh terjumpa dengan bermacam-macam jenis manusia. Dari setinggi-tinggi pangkat, sehinggalah ke serendah-endah darjat. But tak leh la kita pilih or menilai orang macam tu iya dak? 

That true.... bukan omongan kosong. A few 'Dato' yang aku kenal thru chatting. A few engineers, pilot, Dr, lawyer... and this professional people you can make a good friendship with them. Ada satu Dato yang aku kenal, orang kuat PLUS. Selalu ja aku jadikan reference bila aku blur pasal road construction. Ha...itu adalah one of positive side of chatting. 

To Be Continue...tetiba rasa blurrr..... mengantuk yang betulnya nih....

May Allah Bless

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...