Tuesday, January 25, 2011

Blackberry vs Blueberry

Both we can call it as 'BB"....
Weih...bukan BB Cream yang makcik kepada jiran adik aku tempek kat muka yer... jangan ko dok ingat mekap... entry aku ni untuk gadget zaman canggih manggih sekarang ni dohhhhh....



Blackberry.
Rega 1000++ yang mana ianya masih mahal pada aku. Perisian? hmmm..... aku tak berapa nak sure sangat sebab I love my O2 very well. Setakat dah 2 tahun ++ O2 tu aku guna, tak menimbulkan sebarang masalah yang too tooo critical for me yet. Deman sikit-sikit tu normal la...manusia pun demam beb.... inikan pulak PDA yang 24 jam sehari aku on...

Sebelum ko beli gadget 'Blackberry' nih.... ko tengok betul-betul dulu perisian yang dia ada. Sesuai atau idok dengan tugas-tugas seharian serta cara hidup ko? Pendapat aku la...Kalau setakat nak bergaya dok kilik Blackberry kesana sini but IT ko agak blind...toksah lah weh.... better guna gadget yang biasa-biasa cukup. Ko senang.... Blackberry ko pun tak meragam dek sebab ko dok tekan sana tekan sini....heheheheh...
Tapi kalau ko mampu...ater... dulik kan apa orang nak cakap.... iyo dok? But kalau aku diberi pilihan.... aku tetap akan choose PDA gadget from HTC Family. dah jatuh chenta sama HTC dohhhhh....




Blueberry
Hah...adik beradik ke dema nih? ada berry berry lak kat belakang nama tu... Nasib baik bukan Halle Berry.... ko idok...jenuh berebut nak sign autograph.

Ok...rega dia dok mahal dok murah. RM399 ko dah boleh dapat dah. Perisan dia simple. No Microsoft program included. Bukan touch screen. But anyone yang giler FB or Twitter memang sesuai sangat pakai Blueberry ni sebab dia terusssss jer masuk FB kalau ko berada kat tempat yang ada WiFi. Mudah sesangat. Member opis aku ada sorang pakai Blueberry nih. Rupa pun not bad. Comey. Perisian yang simple, mudah & senang nak access. Padanlah dengan harga dia.

Dah tu pulak, fizikal dia 95% macam Blackberry....so...ko nak BB yang rega dia 1000++ or 399++...?? hehehehehe...
So, pandai-pandailah memilih, Depends on your own budget & lifestyle. Tak salah mencuba something yang baru. It all depends on you...not others.


May Allah Bless...

2 comments:

Yan said...

salam kenal..

klu blueberry csl.. plg rendah harganye rm199

klu sudi jom ke blog undi bby saya
'like & menang'
http://www.mayaqarmyla.net

SalTesoro said...

Salam perkenalan jugakkk... thanks sbb visit my blog...sure.... I'll visit your blog soon...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...