Wednesday, October 13, 2010

The Rain City Of Perak - Part 1

The Rain City Of Perak...
Bukan tempat aku berchenta...bukan tempat aku dibesarkan... ianya tempat aku dilahirkan...


Kat Taiping a.k.a 'the Rain City' (memandangkan selalu sangatttttt lah hujan mencurah di taiping) ada satu kedai makan yang cukup-cukup famos di amos... bertentangan dengan kedai makan ni merupakan Pasar Besar Taiping yang terbahagi dengan 2 bahagian... market ikan & market daging.


Kedai makan yang aku maksudkan adalah kedai makan 'Bismillah' yang mana dah bertapak di situ pada awal tahun 50-an lagi. Zaman mak aku budak-budak lagi dia dah dok pi makan kat sini. Uikhh.... roti canai dia memang ada classsss gitu.... kalau pergi makan kat sana, jangan lupa amik daging masak hitam dia, dicicah pulak dengan roti canai panas-panas dan garing. Phewittttt terangkat beb....




Cuba ko tengok dalam besen dia...abeh dah.... cepat betul weh...orang berduyun-duyun dok beratur tunggu meja kosong. Tunggu turn nak duduk... memang famos giler kedai ni.






Haa...yang ni pulak gambar jam besar Taiping dan dibelakang tu pasar ikan. Pasar daging tak nampak sebab  kedudukannya selari dan dipisahkan dengan jalan besar. Keta proton wira tu bukan untuk dijual yer.... cuma nak numpang glamer di blog aku kui kui kui...

Inilah diantara wajah-wajah insan-insan kesayanganku yang sedang menunggu turn untuk duduk makan di kedai 'Bismillah' ni. The blue shirt is my 'Baby a.k.a lovely hubby... & the yellow shirt is my angah a.k.a pak ngah Gumuk....hua hua hua....

Ko kena terai... alah...Taiping bukan jauh mana pun kan kan kan??? Naik kapai kebang lagi cepat kan kan? SO? tunggu apa lagik? makannnnn timeeeeeeee @ bismillah restaurant lol.....




No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...