Friday, October 15, 2010

Penang Central VS KL Central

Hari tu aku nganto Oya dan kakak ke Penang Central. Depa nak ke Ipoh sebab oya nak balik Poly dia on the next day. Mak aku tunggu kakak kat Ipoh sebab ada catering...

Kakak punya la seronok naik bas ekpress (dulu time di kocik dia panggil 'bas sejuk'...sebab bas aircond ) Penang Central punya la sibuknya ngalahkan KL Central. Dengan penjual tiket bas yang bersepah-sepah, dengan asap bas yang berkepul-kepul... menjadikan aku sedikit 'pening' dan tidak selesa dengan keadaan itu.


Walaubagaimanapun, Penang Central dah ok sikit la dari dulu. Dulu just kat bawah fly over ja pondok-pondok jual tiket bas sejak bangunan yang menepatkan Parson Grand terbakar long long time ago...now, dah ada proper place untuk kaunter tiket. Ianya taklah sehebat Kl Central. Cukuplah tak menyakitkan mata memandang.


Cuma pandangan aku je yang tak berapa nak 'senang' melihatkan banyaknya pendatang asing di Penang. Toleh kanan toleh kiri pandnag depan pandang belakang...semuanya 'they all'....hampessssssss....tak best la view nih menjadikan aku gerak cepat-cepat ke kereta. Balik terus kerumah dan zzzzzzzzzzzzzz....



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...