Tuesday, October 19, 2010

Ikan Masin - Jetty Kuala Sepetang

Ikan masin....oooo...Ikan masin....

Belum habis lagi cerita ku tentang Jeti Kuala Sepetang. Dekat dengan jeti tersebut, berlonggok ikan masin perlbagai jenis yang dijemur untuk dibuat ikan kering. Area untuk menjemur ikan masin tersebut ada la sebesar gelanggang badminton aku rasa...


MAcam-macam jenis ikan ada...tunggu kering je tu. Tak ada pulak aku nampak lalat dok betrenggek kat ikan-ikan tu. Mak aku tak kurang hebat dok membelek ikan-ikan masin ni. Kakak pun jadi tukang sibuk siap dok hidu-hidu pulak ikan kering yang apek tu jual.


Kakak menghidu aroma ikan masin yang dijual...ceh... anak aku nih....


Banyak ko ikan kering dia.... Cukup la kalau ko nak 'order' penyakit darah tinggi kalau makan hari-hari...hahahha.... Yang pasti harganya agak murah kalau nak dibandingkan dipasaran luar. Yelah...mana ada caj minyak diesel nak ngantor ikan tu keluar...fresh lagi ko.



Mak aku tak puas lagi dok belek ikan masin...




Ha...kalau nak beli ikan masin fresh...singgah la ke Jetty Kuala Sepetang. Banyak ko...Bukannya jauh pun dari pekan Simpang. Kalau ko dari KL, turun exit Cangkat Jering...Kalau Ko dari penang lak... turun exit Kemunting. Dekat jer.... dapat ikan masin fresh gitu.....walawehhhhh...!!!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...